Checklist voor de creatie van een headline

Morgen hebt u een belangrijke presentatie. Overmorgen wilt u een e-mailing versturen. En volgende week staat een papieren mailing op uw programma. Hoe komt u aan een headline die meteen uitpakt met het belangrijkste voordeel van uw product of dienst?

De checklist voor de creatie van een headline helpt u een eind op weg. In de checklist staat altijd "product" vermeld. U kunt "product" natuurlijk vervangen door "service" of "bedrijf".

• Wat doet uw product voor uw klant?

................................................................................................

• Hoe komt uw product tegemoet aan de psychologische behoeftes van uw klanten?

................................................................................................

• Hoe komt het tegemoet aan hun behoefte aan veiligheid?

................................................................................................

• Hoe komt het tegemoet aan hun behoefte aan liefde en geborgenheid?

................................................................................................

• Hoe komt het tegemoet aan hun behoefte aan erkenning?

................................................................................................

• Hoe komt het tegemoet aan hun behoefte aan zelfontplooiing?

................................................................................................

• Hoe komt het tegemoet aan de hebzucht van uw klantent?

................................................................................................

• Hoe komt het tegemoet aan hun luiheid?

................................................................................................

• Hoe komt het tegemoet aan hun verlangens?

................................................................................................

• Welke oplossing biedt het voor hun woede?

................................................................................................

• Welke oplossing biedt het voor hun eenzaamheid?

................................................................................................

• Hoe draagt het bij tot de bescherming van hun rechten?

................................................................................................

• Hoe helpt het hun angsten te overwinnen?

................................................................................................

• Hoe worden ze er sterker door?

................................................................................................

• Hoe helpt het uw klanten hun schuldgevoelens te overwinnen?

................................................................................................

• Hoe geeft het hun meer vertrouwen?

................................................................................................

• Wat zullen uw klanten verwezenlijken door uw product te gebruiken?

................................................................................................

• Hoe zal uw product helpen om risico's, zorgen, verlies, vergissingen en andere negatieve factoren te vermijden, verminderen of elimineren?

................................................................................................

• Welk productvoordeel zou absoluut de nieuwgierigheid van uw klanten moeten wekken?

................................................................................................

Tot slot:

Tien manieren om uw headline te beginnen

 

10 manieren om …

Hoe u …

Hebt u ooit …

Ja, ook u …

Stel dat …

Ontdek …

Doe mee en …

Alles wat u moet weten over …

Schakel over op …

 

Blijf niet bij de pakken zitten en …
(schrijf die headline nú.)